שקד: אופי השבת יוכרע בדיאלוג ערכי, לא בבית המשפט

"לא חושבת שכל דבר הוא עניין משפטי, בטח עניין השבת, ושל אופייה זה דבר שהוא הרבה יותר ערכי ממשפטי, זה דבר שצריך להיות מוכרע ע"י נציגי הציבור, תוך ניהול דיאלוג ולא בבית המשפט"
אסתי פלד No Comments on שקד: אופי השבת יוכרע בדיאלוג ערכי, לא בבית המשפט

שרת המשפטים איילת שקד התראיינה אמש לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית', והתייחסה לברית ההדוקה בין מפלגתה לחרדים, העניקה את זווית מבטה למשבר הרכבת, וגם תיארה את התרגשותה בחתונת בית גור • האזינו

צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
"לא חושבת שכל דבר הוא עניין משפטי, בטח עניין השבת, ושל אופייה זה דבר שהוא הרבה יותר ערכי ממשפטי, זה דבר שצריך להיות מוכרע ע"י נציגי הציבור, תוך ניהול דיאלוג ולא בבית המשפט"
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב לשיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת המשפטים איילת שקד התראיינה אמש ב'מהדורה המרכזית' של 'קול חי', והתייחסה לברית הפוליטית הכרותה בין המפלגות החרדיות למפלגתה 'הבית היהודי'. "ראשית, גם ברמה האישית יש קשר חברי וטוב בין חברי הכנסת והשרים של 'הבית היהודי' לחברי הכנסת והשרים החרדים", אמרה, "יש שיתוף פעולה יומיומי בשלל נושאים וגם ברמת הערכים יש שיתוף פעולה, וודאי שגם הבית היהודי וגם החרדים שמים דגש על ענייני היהדות ועל לימודי יהדות, ואני חושבת שהקשר הטוב בין הבית היהודי לחרדים רק מחזק את הקואליציה".

השרה הביעה אמון בניהול משבר הרכבת בידי השרים כץ וראש הממשלה, אך הביעה באופן עקרוני את עמדת מפלגתה. "אנחנו לא פונקציה מקצועית בתחום, אנחנו כמובן כמפלגה דתית תומכים בשמירה על הסטטוס קוו". שקד הדגישה כי היא "לא חושבת שכל דבר הוא עניין משפטי, בטח עניין השבת, ושל אופייה זה דבר שהוא הרבה יותר ערכי ממשפטי, זה דבר שצריך להיות מוכרע ע"י נציגי הציבור, תוך ניהול דיאלוג ולא בבית המשפט".

השבוע נפגשה שקד עם ראשי פייסבוק, לצד השר לביטחון הפנים ארדן, במטרה לרתום את ענקית הרשת החברתית למלחמה בטרור, ובתכני אלימות והסתה. "בפייסבוק בשנה האחרונה מתייחסים לבקשות שלנו הרבה יותר ברצינות", אומרת שקד, "מבשנה שעברה האסימון התחיל ליפול גם להם. בסך הכל דפים שאנחנו מבקשים מהם להוריד, שיש בהם הסתה – הם מורידים. 95% מהבקשות שלנו מתקבלות. אבל אנחנו גם רוצים שהם ינטרו באופן עצמאי את התכנים האלו ויסירו אותם בעצמם, אנחנו בדיאלוג אתם יש נכונות ושיתוף פעולה, אני חושבת שיש התקדמות יפה".

שקד השתתפה ליל אמש בחתונת נכד האדמו"ר מגור בירושלים, ושיתפה את מאזיני 'קול חי' ברשמיה. "הוזמנתי ע"י השר ליצמן, זה היה מאד מרגש, מאד משמח, זו חוויה, ואני שמחה בשמחת המשפחה ובשמחת חסידות גור כולה, זה היה מאד משמח לראות".

סקרים:



0 תגובות